santiago - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Henk Leek - WaarBenJij.nu santiago - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Henk Leek - WaarBenJij.nu

santiago

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Mei 2013 | Nederland, Groningen

Villafranca, 26 mei 2013
Buenas dias volgsters/volgers. Vandaag na een ietwat rumoerige korte nacht vanochtend om 7.30 uur vertrokken na afscheid te hebben genomen van onze kamergenoten. Direct fel en lang klimmen. Schitterende vergezichten waar natuurlijk mooie foto's van zijn gemaakt.
Het was vanochtend trouwens erg koud. We waren uiteindelijk boven de 1500 meter. Op dat punt was ook het gedenkwaardige Cruz de Ferro. Gestopt en daar onze, van Jan gekregen steen op de al aanwezige stenen geworpen. Ongetwijfeld hadden we daar onze eigen gedachten bij. Hebben we niet tegenover elkaar uitgesproken Zie verder natuurlijk later de foto's Daarna een gevaarlijke, lange en vermoeiende afdaling.
Ons einddoel voor vandaag was Villafranca. Daar om 12.45 uur aangekomen na 58 kilometer. Bewust iets minder om zeker te zijn van een slaapplaats in een Hostal. Gelukt in een mooi onderkomen met uitzicht op de kathedraal (zie later de foto vanaf balkon)
Villafranca en de vele dorpjes en stadjes hiervoor zijn echt bijzonder. Vandaag bijvoorbeeld gestopt in Ponferrada bij een werkelijk indrukwekkende tempeliersburcht (zie later de foto's)
Straks weer goed eten want morgen wacht veel en steil klimwerk.
Nu, terwijl we bezig zijn om onze indrukken vast te leggen (Rob in zijn 2e dagboek) liggen de beentjes horizontaal op de bedden. Rusten met een hapje en drankje. Kortom, een voldaan en goed gevoel na weer een dag fietsen. We hopen wel dat al onze volgers on BLIJVEN volgen.
Dus zoals altijd zeg ik: blijf ons volgen. Wij doen het voorwerk.
Adios.

• 26 Mei 2013 - 19:52

Ad:

Hallo mannen

Een voldaan en goed gevoel lees ik
    Dat heb ik wel eens anders gelezen
    Moet jullie moed geven voor de laatste fietsdagen
    Zelf net in Leiden gelopen, heb zware benen.
    Die zullen jullie wel erger hebben gehad met al dat klimwrk en windje tegen

De pelgrimstocht zal jullie je leven lang bij blijven

Mooi! :-) slaap ze!

Ad

• 26 Mei 2013 - 21:06

Piet En Wil:

!Hola!

Ja volgers van Rob en Henk: nu zitten ze op 100 m. maar straks gaan ze weer naar 1400 meter bij O'Cebrero. Ik ga nu even heel diep door de knieën, Rob en Henk. Dit zijn de plekken waar de Spanjaarden wat pesetas proberen bij te verdienen door het bagagevervoer van wandelaars en fietsers over te nemen..dat zegt genoeg.
    Hier pas slechts stilte.

Buenas noches, slaap lekker,

Piet en Wil

• 26 Mei 2013 - 23:37

Olga En Bart Schrover:

Beste Rob en Henk,
    Heel veel succes met de laatste hindernissen en klimmetjes die jullie nog even moeten doen om jullie droom waar te maken.
    Het einde is in zicht en het gaat jullie lukken.
    Ook van Jan en Ria heel veel succes gewenst.
    don,t give up, jullie kunnen het.
    Tot op de Neptunuskade en de hartelijke groeten van Olga en Bart en Ria en Jan

• 27 Mei 2013 - 08:05

Hans Ultee:

Nog een paar daagjes mannen en jullie droom is werkelijkheid geworden...... Diep respect voor jullie. En Henk: zal ik Koos alvast bellen om een afspraak te maken de beentjes los te maken?
    Succes daar vanuit een zonnig Leiden

• 27 Mei 2013 - 10:58

Theo Guijt:

He escudosos

Dat gaat snel wanneer we een paar dagen overslaan, de afstand wordt alsmaar kleiner en het einddoel kom steeds dichter bij. Dit moet toch een goed gevoel geven ondanks de steile beklimmingen die gaan volgen. Ik denk wel dat jullie al redelijk ervaren zijn als mededragers van de bolletjestrui, goed hoor. Ik ben wel blij dat erveel foto's worden genomen hebben we tenminste wat te doen op het visweekend. Sterkte morgen(vandaag) met het klimmen en voorzichtig dalen. Hoe staat het trouwens met jullie vetgehalte, mager of vet.
    Gr Theos

• 27 Mei 2013 - 11:30

Helena:

Ola Amigos,

Cruz de Ferro is indrukwekkend he, op tv gezien!De Bassilica kunnen jullie nu bijna proeven nog even geduld en niet vergeten om op jullie knieen naar binnen te lopen zoals het een echte pelgrim betaamt! (zo ziet de rest dat jullie echte pelgrims zijn)! Ben benieuwd naar jullie foto's en op naar jullie mooie hotelkamer mat alle LUXE!!!
    Ola, RIRI
    P.S. de oorkondes zijn ook heel mooi (niet vergeten mee te nemen Rob!).

Tags: ., villafranca